CHIPTUNING

Chip Performance is de specialist in chiptuning. Bij het chiptunen van uw voertuig passen wij het motormanagement aan (ECU). Een Motormanagement werkt elektronisch volgens verschillende kenvelden. Bij chiptunen passen wij deze kenvelden aan, dit resulteert tot een opdrijving van het vermogen en koppel.

Wij passen verschillende kenvelden aan, wij grijpen vooral in bij de kenvelden van de voorontsteking, turbo druk en lucht-/brandstofmengsel. Een ontstekingsveld kan aangeven dat bij 5.300 t/min de voorontsteking varieert tussen de 28º en 37º. Bij 5.600 t/min kan de autofabrikant ervoor kiezen om safe te spelen en de voorontsteking op 0º te houden. Het gevolg hiervan is een daling van brandstofdruk en vermogen. Met behulp van chip tuning kunnen wij deze grens verleggen. Door op de testbank te loggen kunnen we kijken waar deze spontane daling zich bevindt. Met behulp van deze informatie gaan we de software optimaliseren.

Bij Chip Performance kunnen wij deze waardes verhogen, we kunnen de voorontstekingstemperatuur , de turbodruk  en lucht-/brandstofmengsel verhogen. Bij het aanpassen van deze temperaturen letten we goed op de gevolgen, gaat de motortemperatuur omhoog dan moet er een stap terug gedaan worden. Zo kunnen we de motor optimaal afstellen en vermijden we extra thermische belasting.

CHIPTUNING

Chip Performance is de specialist in chiptuning. Bij het chiptunen van uw voertuig passen wij het motormanagement aan (ECU). Een Motormanagement werkt elektronisch volgens verschillende kenvelden. Bij chiptunen passen wij deze kenvelden aan, dit resulteert tot een opdrijving van het vermogen en koppel.

Wij passen verschillende kenvelden aan, wij grijpen vooral in bij de kenvelden van de voorontsteking, turbo druk en lucht-/brandstofmengsel. Een ontstekingsveld kan aangeven dat bij 5.300 t/min de voorontsteking varieert tussen de 28º en 37º. Bij 5.600 t/min kan de autofabrikant ervoor kiezen om safe te spelen en de voorontsteking op 0º te houden. Het gevolg hiervan is een daling van brandstofdruk en vermogen. Met behulp van chip tuning kunnen wij deze grens verleggen. Door op de testbank te loggen kunnen we kijken waar deze spontane daling zich bevindt. Met behulp van deze informatie gaan we de software optimaliseren.

Bij Chip Performance kunnen wij deze waardes verhogen, we kunnen de voorontstekingstemperatuur , de turbodruk  en lucht-/brandstofmengsel verhogen. Bij het aanpassen van deze temperaturen letten we goed op de gevolgen, gaat de motortemperatuur omhoog dan moet er een stap terug gedaan worden. Zo kunnen we de motor optimaal afstellen en vermijden we extra thermische belasting.