Chiptuning Porsche
Wat is chiptuning?
Welke Porsche is geschikt?
Bijna elke Porsche is geschikt voor chiptuning. Zelfs atmosferische motoren, dus zonder turbo of compressor, kunnen worden voorzien van Chiptuning. In de Bereken uw vermogenswinst module kunt u opzoeken hoeveel winst we bij uw voertuig kunnen realiseren. Staat uw Porsche niet in de module, neem dan contact met ons op.
Waarom chiptuning voor uw Porsche?
Wilt u uw Porsche nog krachtiger en dynamischer maken? Met chiptuning optimaliseren we de motorsoftware (ECU) om de prestaties van uw auto te verbeteren. Deze software regelt belangrijke functies zoals brandstofinjectie, turbodruk en ontstekingstiming. Door deze instellingen te verfijnen, haalt u het beste uit uw Porsche.
Chiptuning voor uw Porsche biedt:
• Meer vermogen en koppel: Geniet van sterkere prestaties en soepelere acceleratie.
• Verbeterde brandstofefficiëntie: Uw Porsche rijdt vaak zuiniger door een efficiëntere motor.
• Een verbeterde rijervaring: Meer controle, meer kracht en nog meer rijplezier.
Onze specialisten werken met geavanceerde apparatuur en technieken om de software veilig en nauwkeurig aan te passen. U rijdt een benzine, diesel, hybride of elektrische Porsche? Wij stemmen alles af op uw specifieke model. De betrouwbaarheid en levensduur van uw Porsche blijven altijd gewaarborgd.
Breng uw Porsche naar een hoger niveau met onze chiptuning voor de regio Den Haag, Westland, Gouda, Zoetermeer en Rotterdam. Meer kracht, ultiem rijplezier, en volledige betrouwbaarheid!
Welke 'Stage' past bij mij?

Stage 1 Porsche tuning is de meest eenvoudige vorm van chiptuning. Een Stage 1 tune omvat alleen softwarematige aanpassingen op de ECU, er zijn dus geen verdere aanpassingen aan uw auto benodigd. Hierdoor is deze variant van chiptuning het meest voordelig, aangezien er geen componenten op het voertuig hoeven te worden geïnstalleerd.

Stage 2 tuning bouwt verder op de softwarematige aanpassingen van een stage 1 tune, maar voegt een aantal performance-onderdelen toe. Denk hierbij aan downpipes, intercoolers en inlaatsystemen zodat de motor gemakkelijker in- en uit kan ‘ademen’. In combinatie met Stage 2 software kan er meer uit het voertuig worden gehaald dan met Stage 1. Het hebben van een Stage 1 tune is niet noodzakelijk voor het plaatsen van Stage 2.
Stage 2 Porsche tuning bouwt verder op de softwarematige aanpassingen van een stage 1 tune, maar voegt een aantal performance-onderdelen toe. Denk hierbij aan downpipes, intercoolers en inlaatsystemen zodat de motor gemakkelijker in- en uit kan ‘ademen’. In combinatie met Stage 2 software kan er meer uit het voertuig worden gehaald dan met Stage 1. Het hebben van een Stage 1 tune is niet noodzakelijk voor het plaatsen van Stage 2.


Stage 3 Porsche tuning gooit alle remmen los. Bij deze mate van tuning wordt een groot deel van de motorcomponenten vervangen door performance varianten en wordt er soms zelf aan de interne motoronderdelen geschroefd. Deze variant van tuning is de meest dure en arbeidsintensieve, maar levert ook het beste resultaat op. Niet alle auto’s zijn geschikt voor een stage 3 tune, de nodige onderdelen moeten beschikbaar en passend zijn.