AdBlue uitschakelen of reduceren

Voor auto’s, bedrijfswagens en vrachtwagens is het ook mogelijk om AdBlue uit te schakelen. Dit kan meestal via de software of door het monteren van een externe module.

Software

Afhankelijk van het type voertuig kunnen wij bij de meeste auto’s de AdBlue volledig uitzetten of desgewenst reduceren. Ook als de AdBlue pomp kapot is of bijvoorbeeld het verwarmingselement in de tank kuren vertoond kunne wij u vaak een goede en goedkopere oplossing bieden dan wanneer u de onderdelen moet vervangen.

AdBlue module

De AdBlue off module zorgt ervoor dat er geen AdBlue meer hoeft worden getankt en zal altijd 75% AdBlue aangegeven worden op de AdBlue tankmeter, ongeacht hoeveel erin zit. De AdBlue off module communiceert altijd de juiste gegevens naar de AdBlue computer van het voertuig, dus een storing of defect zal nooit meer voorkomen in het AdBlue systeem! Ook word er in de meeste gevallen de NOX sensor gesimuleerd waardoor er hier ook geen storing meer naar voren komt.

Indien u een AdBlue storing in uw auto, bedrijfswagen, vrachtwagen of trekker heeft en u installeert de AdBlue off module, bent u ook van de storing af.

Zelf AdBlue consumptie regelen

U kunt dmv de zekering of relais van de originele AdBlue computer herplaatsen. Hierdoor zal de truck onmiddellijk weer overgaan op het normale AdBlue gebruik. Haalt u hem er weer uit dan zal de AdBlue off module alles weer overnemen. Overschakelen kan dus altijd binnen een minuut. Desgewenst kunnen we er een schakelaar tussen bouwen zodat dit nog makkelijker te bedienen is.

Prijs en installatie AdBlue uitschakelen

Software kunnen wij voor u programmeren bij ons aan de zaak, bij 1 van onze dealers, of bij u op locatie. AdBlue uitschakelen via software is vanaf € 300,-. Voor een exacte prijs dient u contact met ons op te nemen omdat hier veel verschil per type en merk auto in zit.

De modules kunt u bestellen en eenvoudig zelf monteren of u kunt er voor kiezen om deze te laten monteren door één van onze monteurs. De prijs van deze module is vanaf € 799 excl. btw en excl. montage kosten.

Auto’s en bedrijfswagens

Bij onderstaande auto’s kunnen wij de ad-blue uitschakelen via Software;

  • Audi ( alle modellen )
  • BMW ( X5,X6 )
  • Mazda (CX-7 / CX-9 )
  • Mercedes ( ML,GL, Sprinter )
  • Volkswagen ( Alle modellen )

Mocht uw model er niet tussen staan, neem dan contact met ons op. Misschien hebben wij ondertussen een passende oplossing voor uw auto welk nog niet op de website is geplaatst.

Vrachtwagens

ADBLUE OFF / DELETE EMULATOR TRUCKS

Scania

Scania Euro 5 met EMSS6 ECU:
• SCR UREA verbruik  verlagen wij tot 80% via Software (Tuning Files – Chip Performance)
• SCR UREA Delete Emulator (u kunt SCR-unit + NOX sensoren verwijderen)
• SCR UREA Delete Emulator Next Generation (u kunt SCR-unit + NOX sensoren + emulatie SCR ECU + VIN nummer  verwijderen – Alleen op bestelling)

Scania Euro 6 met EMSS8 ECU:
• DPF Delete + SCR UREA Delete Emulator (DPF moet worden verwijderd + SCR Urea Unit kunt u verwijderen, of verwijder de zekering .+ simulatie van alle ECM + VIN-nummer)

Volvo

Volvo Euro 5 met TRW 2 ECM’s:
• SCR UREA Delete Emulator (u kunt SCR-unit + NOX sensoren te verwijderen)
• SCR UREA Delete Emulator Next Generation (u kunt  SCR-unit + NOX sensoren + emulatie SCR ECU + Chassisnummer simulatie)
Volvo Euro 6:
• DPF verwijderen + SCR UREA Delete Emulator (DPF moet worden verwijderd + SCR Urea Unit kunt u verwijderen, of verwijder de zekering. + simulatie van alle ECM + VIN-nummer)

DAF

DAF Euro 5 met Delphi DCMI ECU:
• SCR UREA verbruik met 100% reduceren via Software (Tuning Files –  Chip Performance)
getest op model XF105 e.d.
• SCR UREA Delete Emulator (u kunt SCR-unit + NOX sensoren te verwijderen)
• SCR UREA Delete Emulator Next Generation (u kunt SCR-unit + NOX sensoren + emulatie SCR ECU + Chassisnummer verwijderen)

DAF Euro 6 met Delphi etc3 ECU:
• DPF verwijderen + SCR UREA Delete Emulator (DPF moet worden verwijderd + SCR Urea Unit kunt u verwijderen, of verwijder de zekering. + simulatie van alle ECM + VIN-nummer)

Iveco

Iveco Euro 5 met Bosch EDC7UC31 ECU:
• SCR Ureum Verbruik stoppen door Software (Tuningfiles- Chip Performance)
getest op Stralis, Trakker en Cursor.
• SCR UREA Delete Emulator (u kunt SCR-unit + NOX sensoren te verwijderen)
• SCR UREA Delete Emulator Next Generation (u kunt SCR-unit + NOX sensoren + emulatie SCR ECU + Chassisnummer verwijderen)

Mercedes-Benz

Mercedes Vrachtwagen Euro 5 met TEMIC ECU:
• SCR UREA Verbruik uitschakelen via Software (Tuningfiles-Chip Performance)
getest op alle Euro 5 en Euro 5 EEV-modellen.
• SCR UREA Delete Emulator (u kunt SCR-unit + NOX sensoren verwijderen)
• SCR UREA Delete Emulator Next Generation (u kunt SCR-unit + NOX sensoren + emulatie SCR ECU + VIN nummer verwijderen)
Mercedes Vrachtwagen Euro 6 met Continentaal HDEP ECU:
• in ontwikkeling

MAN

MAN Truck Euro 5 met Bosch EDC7 + / C32 ECU:
• SCR UREA Delete Emulator (u kunt SCR-unit + NOX sensoren verwijderen )

Staat uw vrachtwagen er niet tussen, neem dan contact met ons op.

 

Hieronder de meeste type merken & computers welk we kunnen aanpassen;

BMC

  • CUMMINS CM850 – COMBINATED SOLUTION. SCR FUSE HAVE BE DISCONNECTED!
  • CUMMINS CM2150E – COMBINATED SOLUTION. SCR AND NOX FUSES / RELAYS, ADBLUE UNIT AND NOX SENSORS HAVE BE DISCONNECTED!

BMW

  • BOSCH EDC17_C41 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS AND PUMP CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17_C50 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS AND PUMP CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17_C56 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS AND PUMP CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17_CP09 – SWITCH SOLUTION. SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17_CP45 – SWITCH SOLUTION. PUMP HAVE BE DISCONNECTED. SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17_CP49 – SWITCH SOLUTION

CAMC

  • BOSCH EDC17CV44 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE ECU AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED!

CASE

  • BOSCH EDC7UC31 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMO HAVE BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17CV41 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED!

Chevrolet

  • BOSCH EDC17_CP18 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU AND NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17_CP47 – SWITCH SOLUTION. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

Citroen

  • BOSCH EDC17_C10 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17_C60 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED!

Claas

  • BOSCH EDC17CV41 – COMBINATED SOLUTION.
  • TEMIC PLD2 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

DAF

  • DELPHI DMCI – COMBINATED SOLUTION. SCR FUSE MUST BE DISCONNECTED.
  • DELPHI ETC3 – COMBINATED SOLUTION. PUMP PLUG MUST BE DISCONNECTED.
  • MOTOROLA CM850 – COMBINATED SOLUTION. SCR FUSE MUST BE REMOVED.

Deutz

  • BOSCH EDC17CV52 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT, PUMP AND TANK HAVE BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17CV56 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE ECU CAN BE DISCONNECTED!

Dingo

  • BOSCH EDC17CV52 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE ECU HAVE BE DISCONNECTED!

Dodge

  • BOSCH EDC17C79 / EDC17_C79 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU AND NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

Doosan

  • BOSCH EDC17CV41 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU CAN BE DISCONNECTED!

FAW

  • BOSCH EDC17CV44 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT HAVE BE DISCONNECTED.

Fendt

  • BOSCH EDC17CV52 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17CV56 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED!

Ford

  • BOSCH EDC17_C10 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17_CP05 – SWITCH SOLUTION.
  • CUMMINS CM2150E – COMBINATED SOLUTION. SCR AND NOX FUSES / RELAYS, ADBLUE UNIT AND NOX SENSORS HAVE BE DISCONNECTED!
  • SIEMENS SID209 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE PUMP HAVE BE DISCONNECTED.

HOWO

  • DENSO – COMBINATED SOLUTION. BETA. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED.

Hyundai

  • CUMMINS CM2350 – COMBINATED SOLUTION. SCR AND NOX FUSES / RELAYS, ADBLUE UNIT AND NOX SENSORS HAVE BE DISCONNECTED!

Iveco

  • BOSCH EDC7UC31 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17C49 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU AND NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17CV41 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU HAVE BE DISCONNECTED.

JCB

  • BOSCH EDC17CV41 – SWITCH SOLUTION.
  • BOSCH EDC17CV44 – SWITCH SOLUTION.
  • BOSCH EDC17CV54 – SWITCH SOLUTION.

Jeep

  • BOSCH EDC17_C79 – SWITCH SOLUTION. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

John Deere

  • PHOENIX L3X – COMBINATED SOLUTION. SCR AND NOX FUSES / RELAYS, ADBLUE UNIT AND NOX SENSORS HAVE BE DISCONNECTED!

Kamaz

  • CUMMINS CM2150E – COMBINATED SOLUTION. SCR AND NOX FUSES / RELAYS, ADBLUE UNIT AND NOX SENSORS HAVE BE DISCONNECTED!

Land Rover

  • BOSCH EDC17CP55 – SWITCH SOLUTION. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH MEDC17.9 – SWITCH SOLUTION. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

Laverda

  • BOSCH EDC17CV44 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE UNIT HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17CV54 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE UNIT HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

MAN

  • BOSCH EDC7C32 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE ECU / FUSE HAVE BE DISCONNECTED. WARNING – DASH REQUIRE RECODING.

Massey Ferguson

  • BOSCH EDC17CV44 – SWITCH SOLUTION.
  • BOSCH EDC17CV54 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED.

Maz

  • TEMIC PLD EU4 / EU5 – COMBINATED SOLUTION. PLUG FROM ADBLUE MODULE HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

Mazda

  • DENSO – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE ECU (NEAR EXHAUST PIPES OR UNDER THE DRIVER’S SEAT) AND SCR FUSE HAVE BE DISCONNECTED.

Mercedes

  • BOSCH EDC17C66 – COMBINATED SOLUTION. PLUG FROM ADBLUE MODULE HAVE BE DISCONNECTED.
  • BOSCH EDC17CP10 – COMBINATED SOLUTION. PLUG FROM ADBLUE MODULE HAVE BE DISCONNECTED. NOX SENSORS CAN BE DISCONNECTED.
  • BOSCH EDC17CP46 – COMBINATED SOLUTION. PLUG FROM ADBLUE MODULE HAVE BE DISCONNECTED. SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17CP57 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE ECU AND NOx SENSORS HAVE BE DISCONNECTED!
  • DELPHI CRD3 – COMBINATED SOLUTION. PLUG FROM ADBLUE MODULE HAVE BE DISCONNECTED.

Mercedes Truck

  • TEMIC PLD EU4 / EU5 – COMBINATED SOLUTION. PLUG FROM ADBLUE MODULE HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • TEMIC PLD2 EU5 – COMBINATED SOLUTION. PLUG FROM ADBLUE MODULE HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • TEMIC ACM – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE PUMP HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

Mitsubishi

  • BOSCH EDC16C31 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED.
  • BOSCH EDC17CP15 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17C49 – SWITCH SOLUTION.
  • BOSCH EDC17CP52 – SWITCH SOLUTION.
  • TEMIC ACM – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE PUMP HAVE BE DISCONNECTED.

New Holland

  • BOSCH EDC7UC31 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17CV41 – SWITCH SOLUTION.

Nissan

  • BOSCH EDC17_C84 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED.

Opel

  • BOSCH EDC17_C84 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED.

 Peugeot

  • BOSCH EDC17_C10 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17_C60 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE ECU AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED!

Ponsse

  • TEMIC PLD2 – SWITCH SOLUTION. COMBINATED SOLUTION. PLUG FROM ADBLUE MODULE HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

Porsche

  • BOSCH EDC17_CP44 – COMBINATED SOLUTION. NOX SENSORS CAN BE DISCONNECTED.

Renault

  • BOSCH EDC17_C84 – COMBINATED SOLUTION. ADBLUE UNIT AND PUMP HAVE BE DISCONNECTED.

Renault Trucks

  • TRW EMS2 EU5 – COMBINATED SOLUTION. BETA. SCR FUSE OR SCR INJECTION MUST BE DISCONNECTED.

Scania

  • MOTOROLA EMS S6 – SWITCH SOLUTION. SCR FUSE MUST BE REMOVED.

Solaris

  • CUMMINS CM2150E – COMBINATED SOLUTION. SCR AND NOX FUSES / RELAYS, ADBLUE UNIT AND NOX SENSORS HAVE BE DISCONNECTED!

Steyr

  • BOSCH EDC17CV41 – SWITCH SOLUTION.

VAG

  • BOSCH EDC17_C46 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS CAN BE DISCONNECTED.
  • BOSCH EDC17_C54 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS CAN BE DISCONNECTED.
  • BOSCH EDC17C64 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS CAN BE DISCONNECTED.
  • BOSCH EDC17C74 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS CAN BE DISCONNECTED.
  • BOSCH EDC17_CP14 – SWITCH SOLUTION.
  • BOSCH EDC17_CP20 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS CAN BE DISCONNECTED.
  • BOSCH EDC17_CP24 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS CAN BE DISCONNECTED.
  • BOSCH EDC17_CP44 – SWITCH SOLUTION. NOX SENSORS CAN BE DISCONNECTED.

Valtra

  • BOSCH EDC17CV44 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE UNIT HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!
  • BOSCH EDC17CV54 – SWITCH SOLUTION. ADBLUE UNIT HAVE BE DISCONNECTED. NOx SENSORS CAN BE DISCONNECTED!

Volvo Trucks

  • TRW EMS2 EU5 – COMBINATED SOLUTION. BETA. SCR FUSE OR SCR INJECTION MUST BE DISCONNECTED.

.

Let op!

Het uitschakelen van AdBlue is alleen toegestaan in landen buiten de EU of bij auto’s, vrachtwagens en/of machines welke alleen off-road worden gebruikt zoals de ”dakar”!