Intrax is een Nederlandse fabrikant van hoogstaande veringtechnologie met meer dan 30 jaar intensieve ervaring op het allerhoogste niveau in de racewereld.

Intrax ontwerpt en produceert schokdempers, vering en ondersteltechniek voor Formule 1 auto’s, straatauto’s en alles daartussen. In aanvulling op een uitgebreid straat- en competitie programma levert Intrax ook “maatpakken” op ondersteltechniek.

Intrax is gevestigd in het zuiden van Nederland. In 1994 is Intrax opgericht door Henk Thuis. Dit is dezelfde man die in 1975 het legendarische White Power Suspensions opgericht en grootgemaakt heeft. Onder de paraplu van Henk Thuis zijn ook andere vering bedrijven als Technoflex, Hyperpro, Ohlins Holland en Wilbers Suspension gestart.

Na 15 jaar intensieve ontwikkelingen is er een breed programma ontwikkeld van hoogwaardige verlagingveren, schokdempers, in hoogte verstelbare schroefsets, verstelbare schokdempers en complete auto onderstellen. Voor de competitie toepassingen verzorgen wij eventueel ook het uitlijnen en uitwegen. Een speciale afdeling van Intrax bouwt op klantenorder complete straat, trackday, race en rally auto’s voor ieder budget en op ieder niveau. Intrax ondersteunt, runt en  coördineert  diverse race  auto “cups”  .

Het unieke van de fabriek Intrax is dat zij maatwerk op veren, schokdempers en onderstellen leveren, waardoor deze passen bij uw auto en uw rijstijl. Wij garanderen dat u tevreden zult zijn. Onze producten zijn aan te passen en te “upgraden”. Een investering in de Intrax componenten is dus altijd een juiste beslissing.

Winnende voorbeelden
Intrax is de houder van het absolute ronderecord voor straat legale auto’s op de bekende “Nordschleife” van de Nürburgring. In 2009 verbeterde de Radical SR8LM op de Intrax 4-WAY schokdempers met een ronde van 6m48s het record.  Dit is ruim 23 seconden sneller dan de best concurrent.

Race/Ralley onderstel

1K2 schokdemper
De 1K2 is een “high-end” in hoogte en demping verstelbare schokdemperset met veren (ook wel “schroefset” genoemd) voor veeleisend straat- en wedstrijdgebruik; modulair en opgebouwd uit de meest edele materialen.

Verstelbare Demping
Het binnenwerk is uitgebreider dan bij de RS, RSA en HDA demper. Anders dan vele concurrenten, kiest Intrax bewust voor één knop voor de demping verstelling van “soepel” tot “sportief/hard”. Met deze ene knop kan over een stelbereik van 40 posities gelijktijdig de compressie- en de rebound demping versteld worden.

* Full-race / rally. Vering, ontworpen om te gebruiken in combinatie met semislicks / slicks en rolkooien. Geoptimaliseerd op rondetijd.

"Schroefset'' Straat

HDA schokdemper 
De HDA schokdemper is een in hoogte en demping verstelbare schokdemperset met veren (ook wel “schroefset” genoemd). De HDA demper is een kwalitatief hoogwaardige schokdemper, opgebouwd uit dezelfde kwaliteit onderdelen als onze racedempers. De demper is gebaseerd op dezelfde technologie die Schumacher aan zijn wereldkampioenschap heeft geholpen.

Verstelbare Demping
Het binnenwerk is uitgebreider dan bij de niet verstelbare RS demper. Anders dan vele concurrenten, kiest Intrax bewust voor één knop voor de demping verstelling van “soepel” tot “sportief/hard”. Met deze ene knop kan over een stelbereik van 40 posities gelijktijdig de compressie- en de rebound demping versteld worden.

Settingen
Wij nemen wegligging serieus. Daarom leveren wij voor de meeste toepassingen verschillende settings voor de veren, de “shim stacks” en de dempings-zuigers:

*Comfort / Fast Street. Dit is een upgrade van de standaard onderdelen naar de sportievere kant. Dagelijks comfort en het minimaliseren van trillingen en geluidsniveau’s zijn net zo belangrijk als de “handling” van de auto. Geoptimaliseerd rondom de Nederlandse weg.

4-weg schokdemper ''Race use''

4-Weg schokdemper 
De 4-Weg is het topproduct van Intrax. De demping is apart in te stellen voor de low-speed ingaande demping, de high-speed ingaande demping en de uitgaande demping (rebound) van de schokdemper ook het totale low-speed dempings gebied is instelbaar.
– De langzame ingaande demping of wel de “low-speed compression” bepaalt de voor-achter en de links-rechts beweging van de auto (“pitch” en “roll”). Deze bewegingen ontstaan door het accelereren, het remmen en de bochtsnelheid.

– De snelle ingaande demping of wel de “high-speed compression” bepaalt de invering van de wielen op korte hobbels, zoals kerbstones en rillen in het wegdek.

– De uitgaande demping of wel de “rebound” stabiliseert de auto, dempt de ongewenste bewegingen uit en absorbeert de ongewenste energieën.

''EPIC'' Off-road schokdemper

EPIC is Intrax zijn purpose build off-road schokdemper. De EPIC schokdempers zijn te verkrijgen in onze bekende 4-weg en 1K2 uitvoeringen.

De EPIC schokdemper heeft een zuiger van Ø 60mm die voor maximale controle zorgt ook tijdens de zeer grote bewegingen zoals die bij de off-road vaak voorkomen. Het enorme volume van deze EPIC serie in combinatie met de keuze van materialen en onze onovertroffen thermostaat zorgt voor een constante controle onder de zwaarste omstandigheden.